Interim Lean manager/leder

I processen med Lean vælger mange, at udpege en medarbejder til, at være ansvarlig for Lean. Nogle organisationer kan ikke eller ønsker ikke at have en medarbejder dedikeret til Lean.

Årsagerne kan eksempelvis være:

  • Organisationen er for lille til, at man kan retfærdiggøre en fuldtidsstilling. Nogle af disse vælger dog, at udpege en deltidsansvarlig. Men det kan give en uhensigtsmæssig position i organisationen.
  • Ledelsen ønsker ikke en ansvarlig person/funktion for Lean. De ønsker i stedet, at Lean drives af den faste organisation og at lederne er ansvarlige.
  • Årsagen kan også være, at man ønsker en midlertidig ressource. Eksempelvis hvis man satser på, at gennemføre den største del af indsatsen/træningen indenfor ét år.

En interim medarbejder som en mulighed

Flexkom tilbyder, at stille med en midlertidig manager, leder eller intern konsulent i forhold til jeres arbejde med Lean. Setuppet skræddersyes til jer og kan eksempelvis tilpasses i forhold til varighed, antal dage per uge osv.

Forskellen på en interimansættelse og brugen af Flexkom som konsulenter er, at her bliver vi en del af jeres Lean proces. Det er vi selvfølgelig også som konsulenter, men som konsulenter søger vi hele tiden, at træne organisationen til at være selvkørende. Det betyder, at vi som konsulenter, undgår at have ejerskab til jeres proces. Ejerskabet bør (og skal) hele tiden ligge i den eksisterende organisation.

Bruger du én af vores konsulenter som en midlertidig ansat, så bliver vedkommende typisk en del af jeres Lean styregruppe/ledergruppe, samtidigt med at vedkommende kan have en udførende rolle.

Mere information

Kontakt Flexkom hvis du ønsker mere information om interim Lean manager/leder.