Måling af OEE kræver minimum ét signal = et maskinsignal. Og det signal kan vi hente på mange måder.
Eksempler:
- På helt nye maskiner med online PLC’ere – her kan vi oftest hente signalerne i “skyen” (hvis I tillader det)
- Det oftest anvendte er, at finde et standard on/off eller puls-signal fra PLC’en
- Hvis man “kun” vil måle på oppetid (og ikke hastighed), så kan vi ofte finde et sådant signal på maskinens signaltårn
- Er det eks. en linje, hvor der kører emner forbi, så anvender vi oftest en alm. sensor
- Såfremt der er tale om en ældre maskine, så kan vi eks. anvende en alm. sensor, en rumføler eller finde et signal via en powermeter (strømforbrug)
Vi har endnu ikke oplevet, at vi ikke har kunne finde et egnet signal.
Leave A Comment