Feedback Station

Vejledninger og support

Her finder du vejledninger til Flexkoms Feedback Station.

Du er altid velkommen til at kontakte os på mail@flexkom.dk eller 51525811.

produkter oee fs 05 1280x720

Vejledninger:

  1. Ændre i en valgt udfordring ved arbejdsplads
  2. Adgang til online data og opsætning 
  3. Ændre i udfordringer på skærm 1
  4. Tilføje/slette niveau 2-udfordringer mm. 
  5. Ændre rækkefølge af udfordringer/stopårsager
  6. Historiske data og rapporter
  7. Dokumentation og CE-mærkning
  8. Læs mere om Feedback Stationen

1. Ændre i en valgt udfordring ved arbejdsplads

Hvis en operatør vælger en "forkert" udfordring, så kan denne ændres:

  1. På pilen oppe i højre hjørne på skærm 1 (på stationen)
  2. Nu kommer du til en detaljeret skærm
  3. Klik på den ønskede udfordring i venstre tabel (du kan kun ændre på udfordringer/stop - ikke på "Kør")
  4. Klik herefter straks på den ønskede udfordring/stop i højre side

Retur til top af siden >

2. Adgang til online data og opsætning 

  1. Vi opretter din email-adresse i online systemet
  2. Tænd for Feedback Stationen
  3. Gå til https://mur-bag-XXXXX.murbox.online/ på din egen PC (hvor XXXXX erstattes med nummeret på jeres Feedback Station)
  4. Du er nu online og kan ændre i opsætningen

Retur til top af siden >

3. Ændre i udfordringer på skærm 1

Info:

  • Det er optimalt med 7 udfordringer/stopårsager på niveau 1 - det vises bedst på skærm 1 (hvor udfordringer tastes)
  • I kan ændre i eksisterende udfordringer/stopårsager - eller I kan tilføje flere årsager
  • Hvis I ønsker flere udfordringer/stopårsager end 7, så kan I tilføje årsager på niveau 2 (nedbrydning) (eksempelvis "Ventetid" > "Vente på materialer")
  • Bemærk at ændringer i udfordringer/stopårsager ikke automatisk slår igennem på skærme (dette kommer snarest). Derfor skal du i første omgang kontakte mail@flexkom.dk efter ændringer i udfordringer på niveau 1 og 2.

Vejledning:

  1. Login til systemet (se anden vejledning)
  2. Gå til System > Stopårsager
    produkter oee fs support 01
  3. Ændre i en eksisterende udfordring/stopårsag: Klik på blyanten ud for udfordringen. Her kan teksten ændres og/eller farven på udfordringen kan ændres.
    produkter oee fs support 03
  4. Tilføje en ny udfordring/stopårsag på niveau 1 - anbefales ikke, pga. loftet på 7 aktive udfordringer på niveau 1
  5. Slette en udfordring/stopårsag på niveau 1 - vi anbefaler, at du ikke sletter den, men blot deaktivere den. Gå lidt ned på siden og fjern fluebenet ud for den pågældende udfordring. Tryk Gem.
    produkter oee fs support 05
  6. Tilføje/slette niveau 2-udfordringer mm. - se punkt 4.

Retur til top af siden >

4. Tilføje/slette niveau 2-udfordringer mm. 

Info:

  • Bemærk at ændringer i udfordringer/stopårsager ikke automatisk slår igennem på skærme (dette kommer snarest). Derfor skal du i første omgang kontakte mail@flexkom.dk efter ændringer i udfordringer på niveau 1 og 2.

Vejledning:

  1. Tilføje en ny udfordring/stopårsag på niveau 2.
    Her tilføjes en årsag, som vises/åbnes når man trykker på niveau 1-udfordringen.
    Klik på "Opret en ny"
    Udfyld skærmen:
    Vælg "hovedkategori" (niveau 1-udfordring)
    Skift evt. farve på udfordringen
    Skriv tekst på udfordringen (udfyld blot feltet med Engelsk)
    Tryk på "Opret en ny" (og tryk derefter på "Gem")
    produkter oee fs support 06
  2. Slette en udfordring/stopårsag på niveau 2.
    Du kan vælge, blot at gøre den inaktiv:
    produkter oee fs support 05
    H
    vis du ønsker at slette en udfordring:
    Klik på blyanten ud for årsagen. Vælg "Mere" og klik "Slet". Husk at klikke "OK". Alternativt kan du blot gøre den inaktiv (se andet punkt).
    produkter oee fs support 04

Visning af ændrede stopårsager:

  • Husk at informere Flexkom - så dine ændringer kan slå igennem på skærmene
  • På skærm 2 (den med nøgletal) ses de detaljerede stopårsager ved at du klikker på området med stopårsager. Hermed fremkommer den detaljerede rapport. Klik på de detaljerede data, for at komme retur til den normale skærm.

Retur til top af siden >

5. Ændre i rækkefølge af udfordringer

Man kan desværre ikke ændre i rækkefølgen af udfordringer/stopårsager. 
En work-around er, at man "bytter rundt" på to udfordringer. Det gør man ved at ændre navnet på de to (bytter rundt på navngivningen af de to udfordringer/stopårsager).

Retur til top af siden >

6. Historiske data og rapporter

Eller

  • Gå til "Rapporter" > "Alle rapporter" og vælg "Rapporter MJR" (se skærmbillede nedenfor)
  • Flere rapporter kan laves efter behov
  • Herfra kan data kopieres til eksempelvis Excel
  • Bedre og automatiserede rapporter kommer senere
  • Skærmbillede:
    produkter oee fs support 02

Retur til top af siden >

7. Dokumentation og CE-mærkning

Diverse dokumentation og CE-mærkning af Feedback Stationen er under udarbejdelse.

Retur til top af siden >

8. Læs mere om Feedback Stationen

Flexkom Feedback Station >

Retur til top af siden >

Kontakt Flexkom

Kaffemøde med Flexkom

Ny viden om Lean

Strategisk Lean

I Flexkom anvender vi metoder fra Lean til at hjælpe jer til at opnå strategi og mål!
Det kalder vi "strategisk begrundet Lean".

Grundtanken i Lean er at levere den ønskede værdi til kunden - med den mindst mulige indsats!
Det sker ved at reducere spild - returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean skaber flow og får styr på processer, arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv.

Ledelsesmæssigt bidrager Lean også med målstyring, warroom, tavlemøder, struktureret problemløsning og løbende forbedringer.

Læs mere: Hvad er Lean >