Struktureret problemløsning i produktion

Undrer du dig over et problem? Kommer det igen i forskellige varianter? Har I svært ved at finde den grundlæggende årsag og løse problemet en gang for alle? På dette kursus gennemgår vi forskellige problemløsningsværktøjer PDCA, 5xhvorfor og A3. Vi fastlægger hvornår de forskellige værktøjer skal bruges. Du vil efter dagen være i stand til analytisk og struktureret at gå til dit næste problem.

Målgruppe

Kurset har fokus på produktion. Dvs. at kurset henvender sig til alle ledere og specialister med tilknytning til produktion. Der er ingen forudsætninger for deltagelse på kurset.

Kursusindhold

Kursusindhold:

  • Fundamentet for problemløsning (best practice)
  • Forskellige grader af problemer
  • Intro til PDCA, 5xhvorfor og A3 – og til hvordan en fiskebensanalyse kan hjælpe på vej
  • Klarhed over hvornår hvilket værktøj anvendes
  • Kobling mellem problemløsning og den daglige Kaizen
  • Konkrete anvisninger til at komme i gang med Lean og problemløsning

Desuden får du:

  • Undervisning uden Powerpoints - i stedet bruger vi flipovers, plancher, praktiske eksempler, hands-on, spil/øvelser og gode debatter
  • En underviser med masser af praktisk erfaring i problemløsning inkl. masser af eksempler

Udbytte

Du får

  • Praktisk træning i strukturet problemløsning
  • Et stærkt afsæt for at hjælpe din organisation sikkert i gang med problemløsning

Åbent kursus

Vi har pt. ikke et åbent kursus i problemløsning.

Internt kursus

Kurset gennemføres også som et internt kursus. I samler eksempelvis 10+ ledere og medarbejdere og vi gennemfører et praktisk og resultatskabende kursus for dem. Kursets indhold tilpasses naturligvis til jeres ønsker og behov.
Kontakt Flexkom Lean Akademi >

Billeder

Lean Kursus Problemløsning træning

Kaffemøde med Flexkom

Kontakt Flexkom

Ny viden om Lean

Strategisk Lean

I Flexkom anvender vi metoder fra Lean til at hjælpe jer til at opnå strategi og mål!
Det kalder vi "strategisk begrundet Lean".

Grundtanken i Lean er at levere den ønskede værdi til kunden - med den mindst mulige indsats!
Det sker ved at reducere spild - returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean skaber flow og får styr på processer, arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv.

Ledelsesmæssigt bidrager Lean også med målstyring, warroom, tavlemøder, struktureret problemløsning og løbende forbedringer.

Læs mere: Hvad er Lean >