Praktisk strategi- og målnedbrydning - få en nærværende strategi for alle ledere og medarbejdere

Du lærer om gode mål og gevinsten af en effektiv målstyring i en Lean-proces. Du lærer en praktisk og effektiv metode til strukturet målnedbrydning, koblingen imellem mål og øvrige Lean-værktøjer og om nedbrydning af mål til en kompetencestrategi.
I Lean-sprog taler man om "Hoshin Kanri" - målstyring på japansk.

Kursusindhold:

Kursusindhold:

  • Målnedbrydning er en metode til at nedbryde organisationens overordnede vision og strategi til mål og aktiviteter, som den enkelte medarbejder kan forholde sig til
  • Krav til "gode mål" (SMART, modstridende, uden for komfortzonen, frekvente opdateringer, nedbrudte, KPI vs. PI osv.)
  • Du får træning i et fantastisk enkelt værktøj til målnedbrydning - og bliver således i stand til gennemføre målnedbrydning i jeres organisation
  • Vi nedbryder også mål til en kompetencestrategi
  • Du lærer, hvordan du nedbryder fra de overordnede strategier og ned til mål på de enkelte Lean forbedringstavler (Kaizen-tavler) - du lærer også, hvordan du kombinerer mål og løbende forbedringer

Desuden får du:

  • Undervisning uden Powerpoints - i stedet bruger vi flipovers, plancher, praktiske eksempler, hands-on, spil/øvelser og gode debatter
  • En underviser med masser af praktisk erfaring i strategi- og målnedbrydning inkl. masser af eksempler

Åbent kursus

Vi har desværre pt. ikke et åbent kursus.

Internt kursus

Kurset gennemføres som et internt kursus. I samler eksempelvis 5-15 ledere og medarbejdere og vi gennemfører et praktisk og resultatskabende kursus for dem.
Kursets indhold tilpasses naturligvis til jeres ønsker og behov.
Kontakt Flexkom Lean Akademi >

Billede

Billede fra et Hoshin Kanri kursus:

Lean Hoshin Kanri Målstyring

Kaffemøde med Flexkom

Kontakt Flexkom

Ny viden om Lean

Strategisk Lean

I Flexkom anvender vi metoder fra Lean til at hjælpe jer til at opnå strategi og mål!
Det kalder vi "strategisk begrundet Lean".

Grundtanken i Lean er at levere den ønskede værdi til kunden - med den mindst mulige indsats!
Det sker ved at reducere spild - returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean skaber flow og får styr på processer, arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv.

Ledelsesmæssigt bidrager Lean også med målstyring, warroom, tavlemøder, struktureret problemløsning og løbende forbedringer.

Læs mere: Hvad er Lean >