Hvad er en god standard?

Standarder har vigtige i Lean. De har bl.a. følgende formål:

  • For at fastholde de gennemførte forbedringer.
  • Beskrive og fastholde "best practice".
  • Nej tak til "enkeltmandsviden".
  • Hjælp fra kolleger i travle perioder og ved fravær og ferie.
  • Et udgangspunkt for forbedringer.

Læs mere om behovet for standarder i Lean - og få tips til en god standard/arbejdsbeskrivelse.

Lean standarder

Kaffemøde med Flexkom

Kontakt Flexkom

Ny viden om Lean

Strategisk Lean

I Flexkom anvender vi metoder fra Lean til at hjælpe jer til at opnå strategi og mål!
Det kalder vi "strategisk begrundet Lean".

Grundtanken i Lean er at levere den ønskede værdi til kunden - med den mindst mulige indsats!
Det sker ved at reducere spild - returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean skaber flow og får styr på processer, arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv.

Ledelsesmæssigt bidrager Lean også med målstyring, warroom, tavlemøder, struktureret problemløsning og løbende forbedringer.

Læs mere: Hvad er Lean >