Lean Manager Uddannelse

Lean Manager "Kombi" fra september 2018

I efteråret 2018 gennemfører vi en kombineret Lean Manager. Vi mixer vores selvstudie, fremmøde kursus (alm. kursus) og blended learning (video og fremmøde).

Uddannelsen har 100% fokus på Lean i administrative processer.

Prisen er kr. 12.000 + moms. Der gives ikke rabat ved flere deltagere.

Mødedatoer

De 5 mødedatoer er (alle dage i Vejle):

  1. 14. september kl. 8-12
  2. 28. september kl. 8-12
  3. 12. oktober kl. 8-12
  4. 16. november kl. 8-12
  5. 7. december kl. 9-13 (eksamen)

På alle dage er der kaffe og brød fra kl. 7:30 og vi slutter med frokost kl. 12:00.

Forløb

Forløbet er:

  1. Link til Lean Manager bog fremsendes inkl. link til supplerende materiale og videoer (sendes straks efter tilmelding).
  2. Hjemmearbejde: Intro til Lean (kapitel 1-4) + Lean strategi (kapitel 5) + mål (kapitel 6).
  3. Mødedag 1: Overblik over Lean introduktion + strategi/projekt og mål.
  4. Hjemmearbejde: Strategi klar. Valg af projekt til Lean Manager. Læse om værdistrømsanalyse (kapitel 8).
  5. Mødedag 2: Hands-on værdistrømsanalyse
  6. Hjemmearbejde: Værdistrømsanalyse klar. Læse om problemløsning og momentum (kapitel 7) og forandring og ledelse (kapitel 9).
  7. Mødedag 3: Momentum, forandring og Lean ledelse.
  8. Hjemmearbejde: Færdigt projektudkast og præsentation heraf (udkast).
  9. Mødedag 4: Opsamling, generalprøve på eksamen, evaluering, supplerende viden (QRM, Kata mm.).
  10. Hjemmearbejde: Eksamensforberedelse.
  11. Mødedag 5: Mundtlig eksamen med forsvar af projekt inkl. fælles frokost.
  12. Eksamensbevis modtages :-)

Tilmelding

Send en besked til Flexkom for tilmelding - kontakt Flexkom >

Deltagernavn, email og telefon
Fakturaadresse
Faktura email
Evt. EAN-nummer ved elektronisk fakturering

lean manager uddannelse eksamen

Kaffemøde med Flexkom

Kontakt Flexkom

Ny viden om Lean

Strategisk Lean

I Flexkom anvender vi metoder fra Lean til at hjælpe jer til at opnå strategi og mål!
Det kalder vi "strategisk begrundet Lean".

Grundtanken i Lean er at levere den ønskede værdi til kunden - med den mindst mulige indsats!
Det sker ved at reducere spild - returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean skaber flow og får styr på processer, arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv.

Ledelsesmæssigt bidrager Lean også med målstyring, warroom, tavlemøder, struktureret problemløsning og løbende forbedringer.

Læs mere: Hvad er Lean >