Info om eksamensformer

Information om eksamensformer ifm. Lean Manager eksamen

Eksamensguide

Der er en komplet pensum og eksamensguide i din Lean Manager bog kapitel 10-12.
Der er også en video til de 3 kapitler på www.lean-kursus.dk/manager

Tidsplan

Uanset eksamensform er forløbet:

  • Klargøring af lokale (PC og evt. plancher på væg) eller test af online forbindelse: 5 min. inden eksamensstart
  • Din præsentation: 15 min.
  • Spørgetid: 15 min.
  • Votering, karakter og feedback: 5 min.

Information om de to eksamensformer

Online:

  • Eksamen foregår via Microsoft Teams - vi sender en indkaldelse
  • Deltagere vil være dig, censor og en konsulent fra Flexkom - alle 3 med tændt kamera og mikrofon
  • Du kan enten vise dit projekt i en Powerpoint præsentation og/eller et kamera hvor du fremviser dit arbejde
  • Du er ansvarlig for, at vi kan se dit arbejde (placering af kamera og kvaliteten af billedet) - eksempelvis er det vigtigt, at vi kan se din værdistrømsanalyse
  • Under voteringen slukker censor og konsulent for egne mikrofoner og voterer via telefon - du skal blot lade din forbindelse køre
  • Efter voteringen tænder vi igen for mikrofoner og du får din karakter og feedback
  • Ring eller skriv endelig hvis du har spørgsmål!

Fremmøde:

  • Gennemføres i et lokale med en del vægplads (til evt. plancher)
  • I lokalet vil der også være en projektor (medbring egen PC)
  • I lokalet vil der kun være 3 personer – dig, censor og en konsulent fra Flexkom
  • Vi skal nok gøre alt for at overholde tidsplanen
  • Der vil kun være drikkevarer (ikke noget spiseligt) (sodavand, kaffe og the) i venteområdet
  • Der vil være sprit hhv. i venteområdet og i eksamenslokalet
  • Vi mødes med Corona-håndtryk (albuer :-))
  • Sted/adressen fremgår af fremsendt email
  • Ring eller skriv endelig hvis du har spørgsmål!

Kaffemøde med Flexkom

Kontakt Flexkom

Ny viden om Lean

Strategisk Lean

I Flexkom anvender vi metoder fra Lean til at hjælpe jer til at opnå strategi og mål!
Det kalder vi "strategisk begrundet Lean".

Grundtanken i Lean er at levere den ønskede værdi til kunden - med den mindst mulige indsats!
Det sker ved at reducere spild - returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean skaber flow og får styr på processer, arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv.

Ledelsesmæssigt bidrager Lean også med målstyring, warroom, tavlemøder, struktureret problemløsning og løbende forbedringer.

Læs mere: Hvad er Lean >