Fantastisk workshop-feedback!

Mikkel Smith fra Flexkom afholdte den 20. januar 2015 en heldagsworkshop for ca. 48 deltagere fra APVU (Administrativt Personale Ved Unddannelsesinstitutioner).

Vi kom omkring de vigtigste dele af Lean:

  • Kundeværdi og spild. Brainstorm på spild.
  • Personlig effektivitet.
  • Kommunikationsregler. Fastlægge version 1.
  • 5S og 5S-standarder. Fastlægge version 1.
  • Standardisering og best practice. Lean spil med standardisering.
  • Værdistrømsanalyser. Afprøve i praksis.
  • Kaizen forbedringstavlen.
  • Forandringskurven, personprofiler i forhold til Lean.
  • Handlingsplan.
  • Evaluering.

Feedback'en fra deltagerne? Fantastisk!

Tjek disse eksempler på feedback fra deltagerne:

  • "Det var da et super seminar :-). Med en super god underviser. Kedede mig ikke et eneste sekund."
  • "Tusind tak for samværet i går – det var en super god dag. – Mine kolleger er helt høje endnu, og vi har afsat 1 time den 28. januar til at samle op og planlægge videre på nogle områder "
  • "Mikkel var rigtig god til at formidle det store emne og holde fokus – også hen på eftermiddagen"
  • "Tak for en super inspirerende dag!!"
  • "Tak for et super godt seminar i går. Det var inspirerende - og med en rigtig god foredragsholder"

 

Kaffemøde med Flexkom

Kontakt Flexkom

Ny viden om Lean

Strategisk Lean

I Flexkom anvender vi metoder fra Lean til at hjælpe jer til at opnå strategi og mål!
Det kalder vi "strategisk begrundet Lean".

Grundtanken i Lean er at levere den ønskede værdi til kunden - med den mindst mulige indsats!
Det sker ved at reducere spild - returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean skaber flow og får styr på processer, arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv.

Ledelsesmæssigt bidrager Lean også med målstyring, warroom, tavlemøder, struktureret problemløsning og løbende forbedringer.

Læs mere: Hvad er Lean >