Kursus: Kom godt i gang med kontorrobotter (RPA)

Corona-tiden har vist en masse sårbarhed i forhold til processer. Derfor overvejer mange automatisering af bl.a. administrative processer. Og det er mange gange muligt!
En administrativ proces er egnet til automatisering når den er en "optimeret regelbaseret proces med høj frekvens". Læs mere om kontorrobotter/RPA >
Og nej - der er ikke tale om en fysisk robot. Det er et stykke software, som kan afvikle en adminitrative proces - på tværs af flere systemer.

Målgruppe

Kurset henvender sig til beslutningstagere - direktører og funktionsledere af administrative funktioner. Desuden også til specialister og projektledere der skal arbejde med RPA.
Der er ingen forudsætning for at deltage på kurset.

Kursusindhold

Du får afsættet til at komme godt fra start med kontorrobotter:

  • Hvad er RPA – en kontorrobot? Se en robot "live"
  • Egnede processer til stabile robotter
  • Eksempler på robotter - på business cases
  • Hvad er en robotegnet proces?
  • Klargøring af egnede processer til automatisering
  • Strategi, utryghed, kommunikation
  • Fra tanke til den første robot - hvordan kommer man i gang
    • Mulige softwares og leverandører
    • Prisniveau
  • Robotter i drift - ejerskab, opdateringer, forbedringer
  • Intro til RPA og AI (kunstig intelligens) – hvad kan RPA og AI – hver for sig og sammen?

Vi slutter kurset med konkrete tips til at komme i gang – og du slutter med at lægge din konkrete handlingsplan.

Udbytte

Du får:

  • Forudsætningerne for at komme godt fra start med administrative kontorrobotter
  • Praktisk viden og overblik over processers egnethed og hvordan de klargøres til stabile robotter
  • Et stærkt afsæt for at implementere administrative kontorrobotter med succes

Metode

Den generelle undervisning sker med et minimum af PowerPoint. 
Samtidigt får du en masse praktiske eksempler, gode tips og og gode debatter.
Kurset gennemføres af en underviser med masser af praktisk erfaring i både kontorrobotter - og forudsætningerne for gode stabile robotter.

Åbent kursus

Vi har desværre pt. ikke et åbent kursus.

Internt kursus

Kurset gennemføres som et internt kursus. I samler eksempelvis 5-15 ledere og medarbejdere og vi gennemfører et praktisk og resultatskabende kursus for dem.
Kursets indhold tilpasses naturligvis til jeres ønsker og behov.
Kontakt Flexkom Lean Akademi >

Lokationer

Kursuslokationer i de enkelte byer fremgår af kursuskalenderen >

Betingelser for webinarer

Pris:
Alle webinarer er gratis (medmindre andet er angivet).

Praktisk info:
Et link til webinaret tilsendes senest 24 timer inden.
Du behøver ikke kamera eller mikrofon. Evt. spørgsmål stilles via chat.

No-show:
Vi sender ikke et no-show gebyr.

Betingelser for kurser med fremmøde

Praktisk info:
Der udsendes kursusinformation 2 uger inden kursets afholdelse.

Forplejning og internat:
Alle kursusdage har fuld forplejning i undervisningstiden.
Der er kun overnatning på kurser, hvor det er specificeret (internat). På øvrige kurser hjælper vi gerne med at finde overnatning.

Fakturering af betalte kurser/uddannelser:
Umiddelbart efter kursustilmeldingen faktureres kursusafgiften med betalingsfrist på 14 dage. Ved aflysning pga. for få deltagere, sygdom hos underviseren eller lignende refunderes hele kursusafgiften.

Rabatmuligheder:
Der gives 10% rabat ved samtidig tilmelding af 2 deltagere.
Der gives 15% rabat ved samtidig tilmelding af 3+ deltagere.
Rabatten gives på hele fakturaen.

Afbestilling af betalte kurser:
Ved afbestilling indtil 4 uger før kursusstart refunderes 100%. Herefter er der ingen refusion.

Forbehold:
Der tages forbehold for evt. ændringer i program, tid og sted.

Betingelser for selvstudie kurser

Se betingelser for selvstudier:
Lean Introduktion (Yellow Belt) >
Lean Manager (Green Belt) > 
Lean Specialist (Black Belt) >

Betingelser for online kurser/uddannelser

Praktisk info:
Der udsendes kursusinformation 2 uger inden kursets afholdelse. Eller snarest muligt hvis kurset afholdes inden for 2 uger.

Fakturering af betalte kurser/uddannelser:
Umiddelbart efter kursustilmeldingen faktureres kursusafgiften med betalingsfrist på 14 dage. Ved aflysning pga. for få deltagere, sygdom hos underviseren eller lignende refunderes hele kursusafgiften.

Rabatmuligheder:
Der gives 10% rabat ved samtidig tilmelding af 2 deltagere.
Der gives 15% rabat ved samtidig tilmelding af 3+ deltagere.
Rabatten gives på hele fakturaen.

Afbestilling af betalte kurser:
Ved afbestilling indtil 4 uger før kursusstart refunderes 100%. Herefter er der ingen refusion.

Forbehold:
Der tages forbehold for evt. ændringer i program, tid og sted.

Kaffemøde med Flexkom

Kontakt Flexkom

Ny viden om Lean

Strategisk Lean

I Flexkom anvender vi metoder fra Lean til at hjælpe jer til at opnå strategi og mål!
Det kalder vi "strategisk begrundet Lean".

Grundtanken i Lean er at levere den ønskede værdi til kunden - med den mindst mulige indsats!
Det sker ved at reducere spild - returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean skaber flow og får styr på processer, arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv.

Ledelsesmæssigt bidrager Lean også med målstyring, warroom, tavlemøder, struktureret problemløsning og løbende forbedringer.

Læs mere: Hvad er Lean >