Læs om de 6 krav til at en SOP/Standard/procedure nogensinde får effekt:
En optimal PROCES med maksimalt flow, minimalt spild og maksimal kundeværdi Hvor medarbejdere har ejerskab, respekt og kan se værdien Gerne SYRETESTET af relevante ledere og medarbejdere
Beskrevet i en god SOP (video, billeder, flow-diagrammer – frem for en masse tekst)
Er UDBREDT til de rette medarbejdere (struktur på træning og styr på kompetencer)
Hvor alle ALTID FØLGER SOP’EN (tilgængelige ved åstedet)
Hvor lederne FØLGER OP på at SOP’en følges (proces konfirmering fra ledernes side)
Og hvor man løbende derefter også OPTIMERER SOP’en
Vi har genåbnet for vores gratis Lean e-learning kurser. Vi havde faktisk fjernet dem for at lave nye. Men for det første har vi ikke haft tid til at lave nye - og så har flere "klaget over, at vi har fjernet de gamle videoer. Vi lytter!
Rabatten gives på hele fakturaen - uanset antal deltagere
Rabatten kan ikke kombineres med andre rabatter
Er strukturet onboarding en god business case?
Written on .
“Er struktureret onboarding og sidemandsoplæring en god business case?” Sådan spurgte en fabrikschef mig for nylig. Et godt og super relevant spørgsmål, for vi skal jo ikke sætte struktur på onboarding, hvis det ikke "kan svare sig".
I Flexkom anvender vi metoder fra Lean til at hjælpe jer til at opnå strategi og mål! Det kalder vi "strategisk begrundet Lean".
Grundtanken i Lean er at levere den ønskede værdi til kunden - med den mindst mulige indsats! Det sker ved at reducere spild - returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.
Lean skaber flow og får styr på processer, arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv.
Ledelsesmæssigt bidrager Lean også med målstyring, warroom, tavlemøder, struktureret problemløsning og løbende forbedringer.