Læs om de 6 krav til at en SOP/Standard/procedure nogensinde får effekt:
En optimal PROCES med maksimalt flow, minimalt spild og maksimal kundeværdi Hvor medarbejdere har ejerskab, respekt og kan se værdien Gerne SYRETESTET af relevante ledere og medarbejdere
Beskrevet i en god SOP (video, billeder, flow-diagrammer – frem for en masse tekst)
Er UDBREDT til de rette medarbejdere (struktur på træning og styr på kompetencer)
Hvor alle ALTID FØLGER SOP’EN (tilgængelige ved åstedet)
Hvor lederne FØLGER OP på at SOP’en følges (proces konfirmering fra ledernes side)
Og hvor man løbende derefter også OPTIMERER SOP’en
Vi har genåbnet for vores gratis Lean e-learning kurser. Vi havde faktisk fjernet dem for at lave nye. Men for det første har vi ikke haft tid til at lave nye - og så har flere "klaget over, at vi har fjernet de gamle videoer. Vi lytter!
Rabatten gives på hele fakturaen - uanset antal deltagere
Rabatten kan ikke kombineres med andre rabatter
Er strukturet onboarding en god business case?
Written on .
“Er struktureret onboarding og sidemandsoplæring en god business case?” Sådan spurgte en fabrikschef mig for nylig. Et godt og super relevant spørgsmål, for vi skal jo ikke sætte struktur på onboarding, hvis det ikke "kan svare sig".
Selvstudie inkl. bog, videoer, ekstra materiale og eksamen (online eller fremmøde)!
Normalpris: Kr. X.XXX + moms Coronapris: Kr. X.XXX + moms
Tilbuddet forudsætter eksamen den XX. YYY 20XX* Tilbuddet gælder til den XX. XXX 20XX - eller indtil der ikke er flere pladser til eksamen den XX. YYY. Tilbuddet kan ikke kombineres med andre rabatter.
Vi er i gang med "Strategisk Lean for ledere" - et internt kurser for en kommune. Se et par feedbacks her:
Der var helt klart det mest konkrete og realistiske kursus jeg har været på. Dygtig underviser der kom med konkrete forslag på, hvorledes vi kan bruge Lean. Der var realistiske og relevante forslag der blev undervist i - og som konkret kan anvendes i dagligdagen. Jeg var sammen med min konsulent og det kan på det stærkeste anbefales, at man kommer afsted sammen med nogen fra egen organisation og gerne en man arbejder sammen med i dagligdagen for på kurset at drøfte konkrete tiltag.
Super relevant og meget inspirerende. Underviser har fart på (positivt) og der er virkelig meget indhold i kurset. Vi var afsted som en samlet ledergruppe, og det giver os et fælles sprog og fælles tilgang til det videre arbejde.
Det har været et godt og afvekslende forløb mellem oplæg gruppedrøftelser, personlige overvejelser, der peger ind i egen organisation samt gruppeopgaver, hvor konkrete redskaber bliver afprøvet. Dog også et meget komprimeret forløb med rigtig meget info, som skal sorteres i, men dette understreges også af konsulenten.
Lean Manager efteråret 2020
Written on .
Vi har desværre udsolgt på vores Lean Manager "Green Belt" i foråret 2020. Heldigvis har vi to hold i efteråret:
Lean Manager - enten administration eller produktion - start i Høje Taastrup den 1. september 2020
Lean Manager - enten administration eller produktion - start i Vejle den 2. september 2020
Og du kan altid tage vores Lean Manager som selvstudie inkl. eksamen!
Vi kombinerer selvstudie og fremmøde på vores uddannelser. Derfor kan du "nøjes" med 4 dages fremmøde + eksamensdag. Fordele: Sparer tid, sparer penge og skåner miljøet. Men lærer man det samme? Se resultatet af efterårets uddannelser.
Vi må desværre melde udsolgt på vores Lean Manager "Green Belt" uddannelse i foråret. Heldigvis har vi to hold i efteråret og du kan også tage uddannelsen som selvstudie.
I Flexkom anvender vi metoder fra Lean til at hjælpe jer til at opnå strategi og mål! Det kalder vi "strategisk begrundet Lean".
Grundtanken i Lean er at levere den ønskede værdi til kunden - med den mindst mulige indsats! Det sker ved at reducere spild - returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.
Lean skaber flow og får styr på processer, arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv.
Ledelsesmæssigt bidrager Lean også med målstyring, warroom, tavlemøder, struktureret problemløsning og løbende forbedringer.